Thursday 5 May 2011

hikayat malam jumaat :')

khamis-16:37pm : 29/10/2010......venue : dewan smk yahya petra 1


and the story begins....

(through the phone)

shida : irah,jom la blik...aku tak kira nak blik jgk...
aku : ehh...kalau balik pon bkn ade org...che (emak) pgi seremban hanta balqis...ayah je ada...lgpon aku ada tuisyenn esokkkk !!


shida : hmm...pleaseee...aku nk balik sangat ase...xdok org pn takpe laa...mu kan ade...
aku : hmm...tgk la cemane nnt...tp aku x janji tauuu...ok lahh...aku ade kat dewan ni...YB nk bgi wang ehsan ni...papehal t aku tepon balikkk


shida : okayy...(mengharap)


20 minutes later

grrr...grr....(tepon aku vibrate psl aku silentkan)

ayah : salam...irah...nk blik dok ? shida kata nk blik ni cane ?
aku :salam...hmm...xtau laa...blh la kali(kot)...ayah dok katne ni?


ayah : ayah dok dekat dah ni sbb kbtlan ada keje td...habis cane ni?
aku : emm...ok la ok la...irah blik...smpai pasni telipon deh...


ayah : ok !


di pendekkan cerita....aku pon balik ke rumah...
otw balik dari smk syp td aku smpat :

 *hanta replika cek yg kitorang(pelajar smk pahi) terima drpd YB                              
                                                             td ke hostel smk pahi..
   *singgah makan2 dekat dataran DAMAR..ayah ajak...makan bestt !!
                                                          

and then sampai kat rumah dgn jayanya...(aku-ayah-shida)

khamis lagi-19:30pm ; rumAh aku ; 29/10/2010


grrr...grrr...(fon aku vibrate lgi pasal aku lupa nak loud mode kan dia..ekeke)

aku :hello...assalamualaikum..
ariff : waalaikumussalam...irah...arif nih...nk blik...aku dlm bas ni...gitau ayah suh ambk kat chiku 3 blh?


aku : ok...smpai t tepon...
arif : ok ! (hepi le tu)


masa tengah ralit2 tengok bnda alah yg di panggil tibi,tetiba ayah pon melontarkan idea yg bernas

"hmm...mlm ni kita pakat gi seremban nk x ? "

aku ngan shida ngan amin(adik bongsuku) terkelip2...muka sorang2 mcm dapat pencahayaan agung...haha...yelaa...kitorang memang slalu ngat excited kalo ckp nak pergi seremban where kakak2 ku bertiga2 tinggal....maka kami pun menyambut baik la cdgan encik ayah tuu...wahh...tak yah suruh2 kitorang pergi packing barang...tggu ariff sampai...sementara ayah tepon abg aku and ajak dia ngan family dia pergi sama.....

cerita dipendekkan lgi....

ariff sampai....mkn2 jap....ok now dah pukul 10 lebih...eheh...(10:01 tu kira lebih la tu kan...)
tggu punye tggu abg aku takk jgk sampai2 lgi...(sbb plan nk pergi dgn pajero ayah je..)
tggu lgi........and at last...terpacak la muka abg aku..ngan akak iparku yg cantik and si baby fatnin yg super comeyllll...ekeke...masa tu dah pukul 10:30pm dah....
aku dah putus angin dah nk pergi...yelaa...lambat dah tau...nk gi seremban bkn dekat...kelantan-seremban bkn mcm klcc-bukit bintang...tp di sebabkan semangat berkobar2 yg adik2 aku tunjuk,aku pn pergi jgk...ekekeke

sume barang and tuan2 dah selamat di hangkut ke dalam pajero...doa dibaca and perjalanan pun bermulaa...

*alaa....aku ingat nak masukkan gmba kddkan dlm pajero tu tp takpelah..haha...xde rezeki nmpaknye*


tup tap tup tap...dah jauh sikit dari rumahh...tebiat aku time naik kete pon dtg la terhegeh2....ha?tebiat apa?
ngantok laa...aku ni tak smpai sejam naik kete mula la nak layu mata nih...masalah masalah....

ntah bape lama kendian....aku dgr bising2...tp aku peduli apa...benti stesen minyak la nih...sambung tido !

aku tak sedar yg time tu org tgh kalut2...haihhh..=,='

aku terjaga dari tidur...ehh...ape dgr org nangis nih...xkan fatnin nangis mcm shida...as i opened my eyes...
terasa mcm besar benar pulakk kete ayah aku nih...haha..*ape ke bodoh  benar...*

ok something dah jadi !! aku dkt atas katil rite noww...and yes ! my leg was in pain...PAIN !!
ok...deria2 aku baru start berfungsi dgn normal agaknye...*tido balik*..

jumaat-30/10/2010 ; venue : hospital kuala lipis ; time- 01:15 am . 




hmm...kaki aku dah kurang sakit...eh..ape jdi td?aku mula berkira2 utk mengingat balik ape jdi td..haha...mcm sengal je bunyik...
ok ini yg aku blh ingat...

*aku nmpak shida nangis dgn muka berdarah2....tp aku tak rasa papepn...siyes ! tgk je setengok tengok nye...
* pastu nmpak sepupu aku tgh dukung baby fatnin sahira...tp aku tak rase pelikk sikit pn !
* nmpak lgi abg aku kat atas kerusi roda and akak ipar aku kat atas katil tgh menangis....pun aku tak rasa nak tnya kenapa....
*aku tak tahu mana ayah and ariff pergi...and aku sikit pn tak niat utk tanya sapa....
*aku dgr org kata..." kesiannya...kesiannya..."

and thats it ! now only i did realised..kami ACCIDENt !!

ble aku tersedar tah utk yg ke brpa kali,aku tgk ade dua org nurse tercongok depan katil aku dgn gunting...ekekeke,,,,

"akak potong seluar ni ye dik "

aku angguk je...eh..knpa aku angguk ? org nk potong seluar tuuu...pelik aku skang nih,,,

and then nurse yg dua org tu tolak katil aku and pergi ke bilik lain,,dorang pakaikan aku dgn sejenis simen yg di panggil fiber glass....cik misii tu ckp kat aku....

"kaki adk patah ni...sbb tu kita pakaikan benda ni....meh nak xray dulu...."

and again ! yes...tulang aku bersepah...mcm hape...btl2 hancur...sehancur  hati aku yg tgk gambar yg mesin xray tu tnjuk...ekekeke...*ape punya bhsa aku pakai nih *

hmm...aku redha je...dah nk buat mcm mane lgi ye tak??

bila nurse tu bwk aku masuk wad balik,aku dpt tau yg aku,sppu and akak ipar aku di masukkan ke wad yg sama.....abg aku dkt pesakit luar....shida?ayah n ariff????

hmm...shida di hantar terus ke HKL sbb kulit muka dia terkoyak btl2 separuh muka....
ayah pulak di hantar ke hospital temerloh utk operation usus kecil beliau yg pecah....masyaallah..ngeri aku dgr tp itu lahh....benda dah jdi....
ariff pulak ikut ayah...and thank Allah...he's fine...and also fatnin...dorang dua takde pape...

                      *************************************************************
ok mcm tu la complete story psl mlm kjdian tu...ramai kwn2 aku tnya mcm mana benda tu jdi...and aku sndri pon taktau nak jawab apa ...yyela...kalo korang baca,aku pon tido mati...sedar2 je dah dkt spital,,,,haha....aku ni agaknye kalo org dtg bom pon tak sedar...ekekeke....untung laaa....pfffttt

ini 2nd entry aku...haha...pesal tah tetiba nak bgtau satu dunia sal ni...gaya org lain ta penah eksiden je...
bknn....aku cerita ni so that people yg baca ni *IF AND ONLY IF ADA YANG BACA LAHHHH*
akan lebih hati-hati when on the road okayyyy.....

sbb accident sgt tak best kesan dia...bkn mcm mkn kepsi waima mekdi sekaliponnn...bukan.....ianya mcm tetelan ubat gegat je rasa nye and parah lgi...heheh.....when i'm writing this entry,aku dlm proses recover lgi....tp dah boleh berjalan dgn jayanye....alhamdulillah...praises to ALLAH....

ok lah..penat nak mengarut....dear people yg tgh blogwalking tu...singgah2 la ke blog hamba yg humble ni...
*keching keching*
ekekeke.....

ok the end...thank you ! *perbualan2 di telipon tu byk yg di translate loghat nye...ekeke*


                         
            see see...that was my incik tongkat...always there beside me..
       *yes..that was me and my eldest niece.shahira aqilah *

p/s : kaki sy sgt tabah as inside there ada sekeping besi.. eh silap..berkeping2..ekekeke...

No comments:

Post a Comment

bad words are not allowed people....please keep this site clean.. :)thank you