Tuesday 10 May 2011

2Li(p) + Cl2 (g) ---> 2LiCl (p) - out of topic

greetings... :)

hehe...haaa...ce agak2 sikit...ape la kene mengena hubungan sekendel antara title entry kali ni dengan benda yang aku nak bebelkan hari ni...sape betul meh datang claim USD 100 000 duit JUTARIA dengan aku....tehehe....sbenanya entry aku ini time adalah pasal soalan yang dengan bangga nya memeningkan kepala aku dari aku form four lagi...ini pun pasal pada suatu hari tu aku tetiba terbaca post sorang kakak cantik ni pasal benda ni...ehehe.... akak tu punya post macam ni :


"teringat time spm dulu kawan2 ketor lutut blake mikir ke add math...sume takut fail la..takut xkredit la..nak2 yg selalu score..aku je rilex..sbb tahu doh..fail mmg napok depan mate..hop aku ketor lutut dibuatnye klu aku tibe2 dpt A add math.mmg pengsan ah aku hahaha...tapi nasib baik dok dapat A..alhamdulilah kalu x..xpsl2 aku pengsan aritu..hahaha"


ok ! jom layannnnn ~ ~

persoalan yang mengganggu aku senanye cani...tah sape laaa yang dok reka add maths ni...bagi si genius tader hal laa...yang kesian nye kat yang lampi macam aku dan seangkatan dengan aku nih...ekeke...susah tauuu...mau putus fius aku masa zaman sekolah dolu2.....lagi2 nak kira yang takde nombor2 tu...umangaiii... dasat betul...aku pe lagi...mula la memengantukkan diri masa cikgu ajar yang ni... *err...sbenanye aja yang lain pon aku tido gak..ngehehe * maka,tidak syak lagi ini la sebab nye aku kantoi add maths SPM dulu...
ehehe...betul la kata akak tu,kalo orang lain dok cuak pasal takut add math fail ke, tak kredit ke,aku pulak dok berdebar kalau tiba2 aku dapat A add maths...ngahahahaha...* ok, sy tau sy tak pandai... *  iye laa...kot tiba2 huruf A terpampang kat sebelah yang namanya ADDITIONAL MATHEMATICS dalam slip spm tu, tak ke sawan aku jap lagi...hahaha...tak penah hayat la nak A yang tu...dah terang2 E depan mata... dapat E tu pon bangga lajok(sangat) laaa...yela...dulu xwape nok bijok ngat...lening pandai sikit doh ase nyesal pulakk...heee...


se agy hok x bape nok paham nye fizik nih....*apeeeee pon tak boleh...kehkeh* ape la zalim ngat sape yang buat ni dulu....tobak pening pale mikir fizik nih....ye laa....bola neting pon nak kira wat mende ork ? itu dok masuk agi bab2 nak kira laju lagi...cahaya lagi...haremmmm laa....ahaha...pokoknye,aku sungguh tak pandai...
pendek kata,nama PHYSICS dengan NIK MUNIRAH  takleh letak sebaris...accident la jawapannye....tehehe...heh,maka aku pon dengan bangga nye  merespek la mereka2 yang pandai benda alah dua subjek nih.......sebab apa ? sebab mereka berjaya mensettingkan otak2 mereka supaya tidak putus fius...


ehehe...mase dulu punya la cuak lagi sekali pasal orang dok sebok2 kata gelap laaa masa depan kalau add maths tak kredit....ye ke ? sikit2 la kot...alhamdulillah setakat ni aku punya cerah lgi...ehehe...takut owh... and alhamdulillah jugak on behalf kakak tadi sebab eventhough add maths dia tak ok masa spm, dia skang adalah pupil in chamber dekat wisma guaman mana tah dekat terengganu.....ehehe...see see ! cerahh je masa depan dia...secerah orangnya...tehehe...ok ! dia adalah..akak Nurulbadiah lai...one of my veryyyy fav blogger,,,ehehe...


ehehe...tapi syukurlah ada kimia dan biology yg menyelamatkan aku masa SPM dolu2....tp mereka jugak telah mengantoikan diri masa STPM....HAHAHA !
tapi aku macam ok tak ok laaa....pasal aku selalu berpegang kat kata2 si incik Bill Gates..


"i failed in some subjects in exam,but my friend passed in all.Now, he is an engineer in Microsoft and I'm the OWNER of Microsoft "


hehe...maka,moral of the story, tak semesti nya orang yang gagal sekali akan sentiasa gagal....berjuang dan terus berusaha,pasti nasib korang akan berjaya di ubah.....insyaallah...jangan sekali2 berputus asa sudah...sebab,ALLAH sangat tak suka orang yang putus asa ! 


eheh...YES !aku berjaya lgi sekali membebel dalam entry nih !
*ehehe...mencapap sekali sekala ye dak ? *
sehingga jumpa lagi...
thank you !


p/s : try harder and the rest,let God decide !





9 comments:

  1. ble bace title pn dha fening fening.. ha ha

    ReplyDelete
  2. hehe...tp contentnya tak pening kan...ekeke...thank youu zaza..

    ReplyDelete
  3. ye betul tu...kite memang selalu kena berusaha untuk berjaya...!! tak boleh mengalah yeayy!!!

    ReplyDelete
  4. kan,kan ?haaa...bagus la macam ni..semangat nye kitaaa...ekeke...thank youuu ain !

    ReplyDelete
  5. neva say give up oke...

    jom komen entri latest ct... =)

    ReplyDelete
  6. bunga : yeap2..eheh
    ct : jom ollow sini dear.. :)

    ReplyDelete
  7. btul tuh pe yg en.bill gates kate...n atas our effort to make it ours.. moreover as a human kte kne gop terus-terusan tuk blaja although kt luar sana berjuta2 org yg more brilliant than us..yg pnting x give up.....credits to cik.munierah..:-)

    ReplyDelete
  8. ye betul..n kadang kadang kalau ada kritikan tu yang sepatutnya buat kite terus bangun n semangat...hehhehe

    ReplyDelete

bad words are not allowed people....please keep this site clean.. :)thank you